Na odporność – suplementy, preparaty (678)

Suplementy na odporność pomagają organizmowi bronić się przed bakteriami, wirusami i chorobotwórczymi grzybami. Preparaty przygotowują ciało na sezon częstych infekcji. Zobacz, jakie środki na odporność są dostępne w naszej drogerii i wzmocnij swój układ immunologiczny.

Sortuj według
Odporność i wzmocnienie

Odporność i wzmocnienie

Odporność – jak ją budować?

Odporności nie da się zbudować z dnia na dzień. O układ immunologiczny trzeba dbać przez cały rok. W procesie budowania odporności niezwykle ważna jest urozmaicona dieta. Zaleca się również unikać przetworzonej żywności i zrezygnować z produktów pełnych słodzików, sztucznych barwników i konserwantów.

Aby wzmocnić naturalne mechanizmy obronne organizmu, konieczne są również:

  • odpowiednie nawodnienie organizmu;
  • sen i odpoczynek;
  • stronienie od używek;
  • redukcja stresu.

W budowaniu odporności pomagają także suplementy na odporność, dzięki którym można skuteczniej chronić się przed atakami chorobotwórczych wirusów i bakterii.

Co warto jeść i jaki prowadzić styl życia, aby zwiększyć odporność?

Aby zadbać o swój układ immunologiczny, w jadłospisie należy uwzględnić jak najwięcej owoców i warzyw. Odporność pomogą zwiększyć przede wszystkim czosnek, cebula, czerwona papryka, natka pietruszki, kiszonki, maliny, truskawki i porzeczki. W diecie nie może zabraknąć również tłustych ryb morskich. Zawarte w nich kwasy omega wzmocnią odporność na infekcje.

Pamiętaj, że regularny wysiłek fizyczny zmniejsza podatność na choroby. Codziennie warto poświęcić przynajmniej pół godziny na niezbyt ciężki trening (np. jazdę na rowerze czy taniec), aby zmniejszyć ryzyko rozwoju infekcji dróg oddechowych. Dla wzmocnienia organizmu ważny jest także zdrowy sen, ok. 8 godzin na dobę. Dzięki nocnemu wypoczynkowi ciało może się zregenerować, ponadto wzrasta liczba limfocytów.

System immunologiczny jest powiązany z układem nerwowym. Stres osłabia więc naszą odporność. Aby wzmocnić mechanizmy obronne ciała, warto każdego dnia poświęcić czas na relaks i wyciszenie nerwów. Układowi odpornościowemu nie służą też używki. Papierosy i alkohol niszczą witaminy i mikroelementy, zakłócają również ich wchłanianie. Warto zatem z nich zrezygnować albo przynajmniej mocno je ograniczyć, by móc cieszyć się lepszą odpornością.

Domowe specyfiki na odporność

Jak naturalnie wzmocnić układ immunologiczny? Jakie tradycyjne domowe sposoby na odporność możesz zastosować?

  • Miód – ma działanie wzmacniające i antybakteryjne. Zawiera cenne witaminy z grupy B, enzymy i minerały. Ułatwia odkrztuszanie i zmniejsza ból gardła. Warto stosować go zarówno na odporność, jak i w trakcie infekcji dróg oddechowych.
  • Imbir – wykazuje właściwości antybakteryjne. Wspomaga pracę układu immunologicznego. Rozgrzewa i łagodzi kaszel. Imbir może również pomóc obniżyć gorączkę.
  • Kurkuma – działa przeciwzapalnie i antyoksydacyjnie. Przyspiesza regenerację ciała, wspiera leczenie infekcji i pomaga zwalczać bakterie.
  • Czosnek – jest naturalnym antybiotykiem i zawiera w sobie przeciwutleniacze. Działa przeciwwirusowo i przeciwgrzybiczo. Wzmacnia odporność, udrażnia drogi oddechowe i ułatwia oddychanie.

Jakie suplementy warto stosować na odporność?

Aby wzmocnić naturalną odporność, warto suplementować składniki, wspierające reakcje immunologiczne organizmu.

Tran na odporność

Pracę układu immunologicznego może wspomóc tran. Zawiera witaminy A i D oraz cenne kwasy omega. Poprawia odporność, wspiera pracę mózgu i wzmacnia układ krążenia. Substancja chroni także przed nowotworami jajników, piersi i jelit.

Jeżówka purpurowa na odporność

Jednym z najbardziej cenionych środków na odporność jest jeżówka purpurowa. Wykazuje ona działanie przeciwzapalne i wzmaga aktywność komórek układu immunologicznego. Spożywanie jeżówki pomaga szybciej opanować infekcję i chronić ciało przed nawrotem choroby. Składnik rozluźnia także wydzielinę w drogach oddechowych, ułatwia odkrztuszanie i wspiera leczenie opryszczki.

Witamina C na odporność

Popularne suplementy na odporność zawierają też witaminę C. Składnik wspiera skuteczniejszą pracę białych krwinek. Przyspiesza reakcje obronne organizmu, działa przeciwutleniająco i wzmacnia odporność na infekcje. Witamina C ułatwia również gojenie się ran i ma korzystny wpływ na kondycję naczyń krwionośnych. Dobrym źródłem składnika jest acerola w proszku albo herbata z dzikiej róży.

Cynk na odporność

W składach preparatów wzmacniających układ immunologiczny warto szukać również cynku. Działa on pozytywnie na mechanizmy obronne organizmu, niweluje wolne rodniki i pomaga w leczeniu problemów z drogami oddechowymi.

Aloes na odporność

Na odporność można zastosować także sok z aloesu. Suplement działa wzmacniająco na organizm i dostarcza sporo witamin będących silnymi przeciwutleniaczami. Sok ma właściwości bakteriobójcze i przeciwzapalne. Zmniejsza ilość nieprzyjaznych bakterii w jelitach, pomagając zachować równowagę mikroflory jelitowej kluczową dla odporności. Co więcej, znajdujące się w aloesie polisacharydy pobudzają do pracy makrofagi, czyli komórki niszczące patogeny.

Czosnek na odporność

We wzmacnianiu układu odpornościowego sprawdza się też czosnek w tabletkach. Dostarczy on organizmowi białka, węglowodanów, witamin PP i C oraz allicyny o działaniu bakteriobójczym i przeciwbólowym.

Czarny bez na odporność

Na odporność można przyjmować także suplementy zawierające czarny bez. Roślina ma działanie przeciwwirusowe, przeciwgorączkowe i łagodzące kaszel. Wykazuje ponadto właściwości przeciwzapalne.