Suplementy na stawy, kości i mięśnie

Układ ruchu stanowi podstawę sprawności każdego człowieka. Warto dbać o niego, zachowując aktywność fizyczną i profilaktycznie zażywając suplementy na stawy. W pewnym wieku należy wdrożyć też odpowiednie suplementy na kości, aby zapobiec potencjalnym urazom związanym z niższą mineralizacją tkanki kostnej.

Układ ruchu

Naturalne suplementy na stawy

W ofercie naszej drogerii internetowej znajdziesz suplementy na stawy i kości o naturalnym składzie. To różnego rodzaju kompozycje ekstraktów roślinnych, między innymi z ziół i owoców:

• Czarna porzeczka – zwiększa elastyczność stawów, zapobiega dolegliwościom bólowym,
  • Skrzyp polny – ma działanie przeciwzapalne, wspiera leczenie reumatoidalnego zapalenia stawów,
  • Szałwia – uśmierza dolegliwości bólowe układu ruchu,
  • Imbir – silny antyoksydant, niweluje stany zapalne stawów,
  • Pokrzywa – ze względu na wysoką zawartość wapnia suplementy na kości z pokrzywą zapobiegają demineralizacji tkanki kostnej.

Co warto brać na stawy?

W celu niwelacji dyskomfortu związanego ze słabą ruchomością i bólem stawów warto zażywać suplementy regenerujące chrząstkę stawową. To przede wszystkim:

• Chondroityna – naturalny budulec chrząstki stawowej i mazi pozakomórkowej chroniącej stawy,
  • Glukozamina – aminocukier wspomagający syntezę substancji budulcowych chrząstki stawowej,
  • Kolagen – białko wchodzące w skład tkanki łącznej,
  • Wapń – podstawowy składnik mineralny kości i stawów,
  • Magnez – minerał poprawiający mobilność, działa witalizująco,
  • Cynk – zmniejsza obrzęk i sztywność stawów,
  • Siarka organiczna (MSM) – stymuluje produkcję kolagenu przez organizm.

Jak działają suplementy na stawy?

Większość składników wzmacniających kości oraz stawy charakteryzuje bardzo dobra przyswajalność, dlatego nie warto zwlekać z ich zażywaniem. Substancje te wzmacniają tkanki łączne i kostne, wypełniając ewentualne ubytki i regenerując urazy. Wspomagają chrząstki w zatrzymywaniu większej ilości wody i zwiększaniu tempa syntezy kolagenu, co minimalizuje efekt „zastanych kości”. Ponieważ wzmacniają układ ruchu, pomagają w rehabilitacji zwyrodnień. Warto wybierać suplementy na stawy zawierające środki przeciwzapalne i przeciwbólowe lub łączyć je z osobnymi preparatami o takim działaniu.

Dla kogo są preparaty na stawy?

Wbrew pozorom suplementy na stawy to preparaty zarezerwowane nie tylko dla osób w podeszłym wieku. Warto stosować je także, jeśli posiada się określone niedobory w diecie, na przykład białka albo wapnia. Suplementy na stawy powinny stosować osoby z nadwagą lub otyłością, których układ ruchu jest szczególnie obciążony. Podobnie takie wsparcie przyda się osobom zachowującym niski poziom aktywności fizycznej. Taki stan zmniejsza ruchomość stawów i predysponuje do urazów oraz dolegliwości bólowych. W celu szybszej regeneracji organizmu suplementy na stawy warto stosować także w przypadku doznanych kontuzji.

Suplementy na stawy dla sportowców

Nadmierna eksploatacja ciała podczas intensywnego wysiłku zwiększa ryzyko zmian zwyrodnieniowych i urazów stawów. Z tego powodu sportowcy powinni w celach profilaktycznych stosować suplementy na stawy. Zmniejszają one ryzyko różnego rodzaju kontuzji, których można doznać w trakcie treningów oraz zawodów. Dr. Max Drogeria oferuje specjalnie przygotowane suplementy na stawy dla sportowców, na przykład rowerzystów, biegaczy oraz osób uprawiających inne dyscypliny sportu. Tego rodzaju produkty zawierają między innymi hydrolizowany kolagen, bioflawanoidy oraz składniki regenerujące chrzęść stawową.

Jak dbać o stawy?

Żeby suplementy na stawy przynosiły pożądany skutek, oprócz nich należy również wdrożyć zdrową, pełnowartościową dietę i odpowiednią dawkę aktywności fizycznej. W przypadku już występujących urazów lub zwyrodnień niezbędne jest także odciążenie stawów, co gwarantują specjalne produkty ortopedyczne, na przykład elastyczne opaski i stabilizatory.

Aktywność fizyczna a układ ruchu

W kwestii pozytywnego wpływu wysiłku fizycznego na układ ruchu największe znaczenie ma systematyczność. Z tego powodu lepiej wybrać codzienne spacery zamiast katorżniczych treningów raz w tygodniu. Dotyczy to w szczególności osób z nadwagą, u których zbyt intensywny wysiłek fizyczny może przynieść więcej szkody niż pożytku. Dla prawidłowego funkcjonowania układu ruchu duże znaczenie mają nie tylko spacery, ale także ćwiczenia rozciągające i wzmacniające, ponieważ poprawiają one mobilność.

Dieta na mocne kości i stawy

Oprócz suplementacji zadbaj o wartościowe odżywianie. Dzięki temu poprawisz swoją kondycję zdrowotną. Twój codzienny jadłospis powinien uwzględniać świeże, nisko przetworzone posiłki bogate w:

• Białko: chude mięso, jaja, nabiał,
  • Wapń: mleko, jogurty, sery i kefiry,
  • Nienasycone kwasy tłuszczowe: tłuste ryby morskie, orzechy, oleje roślinne,
  • Witaminy i minerały: produkty pełnoziarniste, takie jak pieczywo, kasze, makarony,
  • Pokarmy o właściwościach przeciwzapalnych: cebula, imbir, kurkuma, bazylia, szałwia, chrzan, goździki,
  • 2-3 litry wody: prawidłowe nawodnienie organizmu poprawia ruchomość stawów.

Marki powiązane z kategorią: Układ ruchu