Suplementy dla sportowców (77)

Niezależnie od tego, czy uprawiasz sport amatorsko czy zawodowo, na pewno chcesz być w szczytowej formie. Dla takich osób powstały specjalne preparaty takie jak suplementy dla sportowców (dostarczające minerałów) oraz odżywki dla sportowców (źródło łatwo przyswajalnego białka).

Sortuj według
Dla sportowców

Dla sportowców

Suplementy, odżywki dla sportowców – po co suplementować

Zbilansowana dieta, nawodnienie, odpowiednia ilość snu, a przede wszystkim samodyscyplina i wytrwałość decydują o sukcesie sportowca. Jednak każdy aktywny fizycznie człowiek musi zdawać sobie sprawę, że jego ciało podlega intensywnym przemianom biochemicznym i fizjologicznym. Tracisz nie tylko energię czy zmagazynowany tłuszcz, ale również elektrolity i składniki niezbędne do prawidłowego funkcjonowania Twoich komórek. Oznacza to zwiększone ryzyko pojawienia się niedoborów, dlatego warto sięgać po minerały i witaminy dla sportowców. Takie specjalistyczne suplementy diety pozwalają szybciej:

  • Odżywiać i dotleniać mięśnie,
  • Zmniejszać stany zapalne,
  • Budować masę mięśniową,
  • Redukować tkankę tłuszczową.

Wszystko to sprawia, że ciało lepiej i efektywniej się regeneruje, a droga do wymarzonej sylwetki staje się krótsza i mniej wyboista.

Kiedy dieta to za mało i warto wdrożyć suplementację?

Po co Ci suplementy diety dla sportowców, gdy uprawiasz jakąś aktywność fizyczną? To prawda, że podstawą zachowywania dobrej kondycji jest wartościowe pożywienie oraz dbanie o regenerację. Jednak uzupełnienie zasobów pewnych substancji (np. L-glutaminy) po intensywnym treningu zajmuje organizmowi nawet 6 dni! A tak się składa, że ten aminokwas jest jednym z najważniejszych składników budulcowych mięśni.

Poza tym do zachowania sprawności fizycznej, psychicznej i intelektualnej potrzebujesz kwasów omega-3 (należących do niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych, czyli NNKT). Te substancje działają przeciwzapalnie, wspomagają pracę układu sercowo-naczynionego oraz nerwowego, a także wpływają na ostrość widzenia. Na pewno przyznasz, że każdy z tych czynników jest ważny dla sportowca. Jeśli spożywasz wystarczająco dużo tłustych morskich ryb i oleju lnianego, to nie musisz sięgać po suplementy dla sportowców z omega-3. Jednak biorąc pod uwagę dietę Polaków, Twoje menu raczej nie pokrywa zapotrzebowania na NNKT.

Które suplementy dla sportowców są przydatne i mają pozytywny wpływ na organizm?

W poprzednim śródtytule wspomniano tylko o dwóch rodzajach preparatów dla ludzi aktywnych fizycznie – L-glutaminie oraz kwasach omega-3. Jakie jeszcze suplementy dla sportowców są przydatne?

Białkowe odżywki dla sportowców.

Powinni poważnie wziąć je pod uwagę weganie i wegetarianie czy osoby z nietolerancją laktozy. Takie preparaty świetnie sprawdzają się jako posiłek po intensywnym treningu, ponieważ dostarczają organizmowi porcję szybko przyswajalnego białka. Na rynku znajdziesz 3 rodzaje odżywek:

  • WPC (koncentrat z ok. 85% białka w składzie),
  • WPI (izolat, 95% białka),
  • WPH (hydrolizat, 100% białka).

Amatorom wystarczy WPC, ale zawodowcy powinni sięgać po dwa pozostałe rodzaje odżywek. Odżywki białkowe w naszej drogerii internetowej są dostępne w ciekawych smakach (m.in. owocowym, cytrusowym, czekoladowym czy orzechowym), dzięki czemu skomponujesz pysznego shake’a, który zapewni Ci zastrzyk energii po ćwiczeniach.

Minerały dla sportowców przyspieszające regenerację.

Tego rodzaju produkty zostały skomponowane w taki sposób, aby odżywić komórki i szybko przygotować ciało na następny trening. Szukaj w nich węglowodanów (prostych i złożonych), aminokwasów (m.in. L-glutaminy), kwasów organicznych i witamin (C czy z grupy B).

Witaminy dla sportowców.

Wśród witamin, które pomagają osobom uprawiającym sport, warto wymienić zwłaszcza te:

  • Witamina C. Ma właściwości przeciwutleniające, wspomaga gojenie się ran i urazów, a także zwiększa odporność organizmu. Poza tym to witamina niezbędna do produkcji kolagenu, czyli składnika tkanki łącznej. Dzięki temu zwiększa się elastyczność stawów i wytrzymałość chrząstek, przez co ryzyko ulega zmniejszeniu,
  • Witaminy z grupy B. Zmęczenie, spadek motywacji i energii, gorsza kondycja psychiczna i fizyczna mogą oznaczać zbyt małą ilość witamin z grupy B. Ich suplementacja zwiększa zdolności adaptacyjne oraz polepsza samopoczucie.

Warto jednak pamiętać, żeby nie przyjmować jednocześnie witaminy C oraz B-complex, ponieważ organizm nie wykorzysta ich w optymalny sposób. Jako substancje rozpuszczalne w wodzie, szybko zostaną wydalone z moczem i potem – a jeśli będą ze sobą „konkurować”, komórki nie zrobią z nich tak dobrego użytku jak wtedy, gdy przyjmiesz je oddzielnie.

Wyciągi roślinne, czyli przeciwutleniacze, witaminy i minerały dla sportowców w naturalnej formie

Wśród osób zawodowo uprawiających sport popularne są ekstrakty z buraka oraz wiśni Montmorency. Pierwszy dostarcza solidnej porcji azotanów pochodzenia organicznego, które wspomagają dotlenienie i odżywienie mięśni, a drugi – antocyjanów i melatoniny. Ponadto wyciąg z wiśni zmniejsza DOMS, czyli zespół opóźnionego bólu mięśniowego.

Dobre suplementy i odżywki dla sportowców

Ponieważ suplementy nie podlegają prawu farmaceutycznemu, jakość wielu takich preparatów jest bardzo różnorodna. Dlatego,  jeśli zaopatrujesz się w suplementy i minerały dla sportowców, pamiętaj o ważnych zasadach:

  • Kupuj takie produkty tylko u sprawdzonych dostawców – w naszej drogerii internetowej znajdziesz jedynie najwyższej jakości preparaty uznanych marek,
  • Sprawdź, czy suplement posiada odpowiednie certyfikaty, a jego działanie zostało potwierdzone badaniami laboratoryjnymi,
  • Świetnie, jeśli składniki są normalizowane – w przypadku suplementów diety nie wymaga tego prawo, ale to bardzo dobra praktyka ze strony producenta.

Stosowanie dobranych do swoich potrzeb suplementów diety dla sportowców, odżywek, witamin i minerałów pozwala osiągnąć dobre efekty w krótszym czasie. W ofercie naszej drogerii internetowej znajdziesz suplementy w różnych formach, np. kapsułek czy proszku. Wygodne saszetki albo batony są idealne do zabrania w podróż, na biwak albo na siłownię.