Maści rozgrzewające i przeciwbólowe

Bóle mięśni i stawów obniżają komfort życia. Aby im zapobiec, warto sięgnąć po środki o działaniu miejscowym. Dobrze sprawdza się maść rozgrzewająca zawierająca substancje czynne podrażniające zakończenia nerwowe na skórze. Maść przeciwbólowa niweluje dolegliwości o zróżnicowanej etiologii.

Maści przeciwbólowe

Maści rozgrzewające – kiedy stosować?

Maść rozgrzewająca stanowi doskonałą alternatywę dla tabletek. Skutecznie rozprasza bóle punktowe, przynosząc szybką ulgę. Zawiera substancje przeciwzapalne i pomaga w łagodzeniu obrzęków. Produkty poleca się w szczególności osobom zmagającym się z chorobą wrzodową, zgagą czy refluksem. Aplikacja środków nie powoduje bowiem podrażnień ścian śluzówki żołądka.

Maści wyróżniają się różnorodnym zastosowaniem. Pomagają m.in. w:

• Zniwelowaniu obrzęków stawowych i żylaków – pobudzają krążenie krwi, a ponadto wykazują właściwości antyseptyczne i przeciwzapalne. Stanowią wsparcie w profilaktyce i wspomaganiu leczenia żylaków,
  • Leczeniu urazów i stłuczeń – po maść na ból sięgają sportowcy oraz osoby żyjące aktywnie. Produkty zawierają m.in. olejki eteryczne, kapsaicynę i inne substancje o działaniu znieczulającym i wspomagającym regenerację. Przyspieszają również wchłanianie siniaków oraz krwiaków,
  • Bóle kręgosłupa i mięśni – maść rozgrzewająca łagodzi bóle mięśniowo-stawowe. Działa tonizująco i znieczulająco. Zawiera m.in. ibuprofen,
  • Leczeniu infekcji górnych dróg oddechowych – maść na ból stawów stosuje się także do smarowania klatki piersiowej. Produkt łagodzi katar, nieżyt nosa, kaszel. W jego składzie znajdują się in. mentol oraz eukaliptus,
  • Masowaniu ciała – maści stosuje się również podczas masażu i zabiegów rehabilitacyjnych. Preparaty pobudzają krążenie krwi, a dzięki zawartości mentolu i innych aromatycznych substancji działają relaksacyjnie i łagodzą stres,
  • Wspomagająco w leczeniu rwy kulszowej – maść rozgrzewająca skutecznie łagodzi ból pleców promieniujący w kierunku pośladków, ud i stóp. Zawiera olejki eteryczne rozszerzające naczynka krwionośne i drażniące zakończenia nerwowe. To pozwala na zmniejszenie silnego bólu,
  • Profilaktycznie na ból mięśni – maści stosuje się również profilaktycznie. Poleca się je zwłaszcza przed rozpoczęciem treningu lub innych aktywności.

Jaką maść rozgrzewającą wybrać?

Niezależnie, czy wybierzesz maść na ból mięśni, czy stawów, zwróć uwagę na informacje zamieszczone na opakowaniu. Dobrej jakości produkt powinien zawierać substancje o właściwościach przeciwbólowych i przeciwzapalnych. Do często spotykanych zaliczają się:

• Kapsaicyna - uśmierzająca ból,
  • Mentol – działa rozgrzewająco, poprawia krążenie, uszczelnia naczynia krwionośne, zmniejsza przekrwienie oraz obrzęki nosa, udrażnia górne drogi oddechowe,
  • Kamfora – łagodzi przeziębienia i zapalenia oskrzeli, a ponadto posiada właściwości przeciwzapalne, przeciwbakteryjne i przeciwgrzybicze,
  • Ekstrakty z papryczki chili – rozgrzewają i poprawiają krążenie krwi,
  • Olejki roślinne (m.in. miętowy, sosnowy, lawendowy, eukaliptusowy) – wyróżniają się intensywnym zapachem udrażniającym górne drogi oddechowe, a ponadto rozszerzają naczynka krwionośne,
  • Zioła (np. kasztanowiec, rumianek, miłorząb japoński, nagietek, krwawnik, jałowiec, aloes) – działają przeciwzapalnie i przeciwbólowo, ceni się je również za łagodzenie obrzęków,
  • Niesteroidowe leki przeciwzapalne – niektóre maści zawierają substancje przeciwbólowe i przeciwzapalne, np. naproksen lub ibuprofen.

Maści przeciwbólowe dostępne bez recepty

Maść przeciwbólowa powinna być dostosowana do pochodzenia oraz rodzaju bólu. W naszym asortymencie znajdują się produkty zawierające następujące substancje aktywne:

• Naproksen – składnik łagodzi obrzęki, zmniejsza uczucie sztywności stawów, leczy stany zapalne oraz bóle pochodzenia reumatycznego. Stosuje się go również przy chorobie zwyrodnieniowej stawów,
  • Ibuprofen – zmniejsza stany zapalne stawów i kości, bóle reumatoidalne, wspomaga leczenie chorób układu mięśniowo-szkieletowego, łagodzi bóle kręgosłupa oraz nerwobóle i bóle pourazowe. Można go używać również przy lekkich postaciach zapalenia stawów,
  • Diklofenak – wykazuje właściwości przeciwzapalne, przeciwbólowe, przeciwobrzękowe. Substancję wykorzystuje się w leczeniu stanów zapalnych więzadeł, mięśni, ścięgien oraz stawów,
  • Etofenamatem – działa przeciwbólowo i przeciwobrzękowo, sięga się po niego przy nadwyrężeniu stawów, mięśni oraz ścięgien. Składnik pomaga również przy stłuczeniach i skręceniach. Poleca się go również w leczeniu schorzeń reumatycznych, a także przy zwyrodnieniach kręgosłupa, stawu barkowego lub kolanowego,
  • Pieprzowiec – maści z pieprzowcem łagodzą bóle mięśni i stawów, likwidują zakwasy, rozluźniają mięśnie,
  • Salicylan metylu – wykazuje działanie przeciwzapalne i przeciwbólowe, środek stosuje się zapobiegawczo przy sztywności mięśni i stawów spowodowanych urazami, przeciążeniem, zwyrodnieniowym zapaleniem stawów,
  • Noniwamid – substancja rozszerza naczynia krwionośne, likwiduje bóle i obrzęki, składnik stosuje się pomocniczo w leczeniu nerwobólu i bólów mięśniowych.

Marki powiązane z kategorią: Maści przeciwbólowe