Plastry przeciwbólowe – rozgrzewające i chłodzące

Plastry przeciwbólowe są wygodnym i bezpiecznym środkiem sprawdzającym się w leczeniu różnego rodzaju dolegliwości bólowych. Działają miejscowo i nie podrażniają śluzówki żołądka. W naszej ofercie dostępne są plastry rozgrzewające, plastry chłodzące i plastry z przeciwbólowymi substancjami.

Plastry rozgrzewające

Na jakie dolegliwości warto stosować plastry rozgrzewające?

Plastry rozgrzewające nakleja się zwykle na większe partie mięśni. Sprawdzają się w łagodzeniu bólu pleców, mięśni łydek, ud i ramion. Można zastosować je także w przypadku dolegliwości bólowych dotyczących mięśni karku. Ciepły okład pozwala rozluźnić określone partie ciała, co łagodzi nieprzyjemne odczucia.

Bóle reumatyczne, lędźwiowe, bóle stawów i ścięgien to kolejne dolegliwości, w których redukowaniu pomagają plastry rozgrzewające. Produkty można stosować także w przypadku stanów zapalnych stawów, mięśni i kręgosłupa. Okażą się przydatne również przy przykurczach mięśni. Terapię ciepłem można wykorzystać też do regeneracji mięśni po wytężonym wysiłku fizycznym.

Plastry rozgrzewające znajdują również zastosowanie w leczeniu przeziębienia. Pomagają wygrzać się pod kołdrą, co okazuje się szczególnie przydatne w przypadku dreszczy i nieprzyjemnego odczucia zimna. Plaster przyklejony na plecy będzie alternatywą dla maści kamforowej.

Na jakie dolegliwości stosować plastry chłodzące?

Plastry chłodzące najlepiej zastosować na siniaki i obrzęki spowodowane np. stłuczeniem. Zimno pomaga obkurczyć naczynia krwionośne, zminimalizować opuchliznę i dolegliwości bólowe. Koi skórę i wspiera regenerację tkanek. Plastry chłodzące można aplikować także w przypadku kontuzji takich jak skręcenia, zwichnięcia i naciągnięcie mięśni. Warto, by akcesoria znalazły się w apteczce przygotowanej na treningi.

Zimne okłady przynoszą ulgę również w bólach głowy. Plastry chłodzące można zastosować więc w przypadku migreny i innych dokuczliwych dolegliwości bólowych. Przyklejanie omawianych materiałów na ciało pomaga też lżej znosić duszne i upalne dni.

Plastry przeciwbólowe – jakie wybrać?

Plastry przeciwbólowe są alternatywą dla środków stosowanych doustnie. Jeżeli zawierają w sobie substancje lecznicze, np. niesteroidowe leki przeciwzapalne, nie powodują działań niepożądanych związanych z układem pokarmowym. Wspomniane składniki wchłaniają się przez skórę, nie wywołując skutków ubocznych, które mogą wystąpić w przypadku preparatów doustnych.

Plastry przeciwbólowe mogą być miejscowe albo działać w całym organizmie. Wśród produktów wyróżnia się:

• plastry rozgrzewające – stosowane najczęściej na ból pleców i w łagodzeniu zapalenia stawów;
  • plastry chłodzące – można aplikować je na ból głowy, gorączkę i stłuczenia;
  • plastry przeciwbólowe lecznicze – zawierają leki o właściwościach przeciwbólowych i przeciwzapalnych. Substancje przechodzą z plastra do skóry i tkanki podskórnej w miejscu naklejenia. Łagodzą ból miejscowo. Działają podobnie jak maści przeciwbólowe. W przypadku kontuzji sportowych, zwichnięć i stłuczeń nadają się do krótszego stosowania niż plastry rozgrzewające czy chłodzące;
  • plastry przeciwbólowe z kapsaicyną – łączą w sobie działanie rozgrzewające z przeciwbólowym. Można stosować je na bóle kostno-stawowe czy bóle kręgosłupa.

Marki powiązane z kategorią: Plastry rozgrzewające