Zdrowie seniora - blog

Organizm osób w podeszłym wieku wolniej się regeneruje, co zwiększa ryzyko infekcji. Dodatkowo seniorzy są bardziej narażeni na choroby przewlekłe, w tym zaburzenia neurologiczne lub związane z układem krążenia. Na szczęście wiele niepokojących objawów można wyeliminować, dbając o zdrowy styl życia, aktywność fizyczną oraz dietę. Na naszym blogu publikujemy porady zdrowotne dla seniorów. Tłumaczymy m.in., czym charakteryzują się poszczególne schorzenia i co zrobić, by zmniejszyć ryzyko ich wystąpienia.

Zdrowie seniora –  profilaktyka to podstawa. Przeczytaj porady!

Wiele z naszych materiałów dotyczy profilaktyki. Podpowiadamy, o czym pamiętać, by utrzymać organizm w dobrej formie. Wskazujemy, kiedy warto sięgnąć po suplementy diety i radzimy, z czego powinno składać się codzienne menu. Wyjaśniamy także, dlaczego zdrowy senior powinien regularnie ćwiczyć. W naszych artykułach nie brakuje również tematów dotyczących badań kontrolnych i szczepień.

Jak diagnozować i leczyć choroby seniorów – wskazówki z naszego bloga!

Osoby w podeszłym wieku częściej skarżą się na choroby przewlekłe. Jak dbać o zdrowie seniora? Po czym poznać, że w organizmie dzieje się coś niepokojącego? Jakie objawy powinny skłonić do konsultacji lekarskich? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w naszych artykułach. Z publikacji dowiesz się też, czym charakteryzują się poszczególne schorzenia oraz jak wygląda ich leczenie. Zdradzamy ponadto domowe sposoby na łagodzenie bólu, gorączki, kaszlu i innych dolegliwości.

Pamięć i koncentracja a zdrowie seniora – poradnik!

Trudności z zapamiętywaniem wynikają z mniejszej sprawności ośrodków kory mózgowej i postępujących procesów neurodegeneracyjnych. Na gorszą koncentrację wpływają także niektóre przewlekłe choroby, np. cukrzyca lub nadciśnienie tętnicze. Na szczęście trening mózgu pozwala na zatrzymanie objawów demencji, co pozytywnie wpływa na zdrowie psychiczne seniora. Chcesz dowiedzieć się więcej na temat problemów osób w podeszłym wieku? Zachęcamy do lektury naszych porad blogowych!